• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Wästgötafinans, kreditupplysning är Bisnode.

Gåtan

Kunnig medlem
Poäng: 357
Blev medlem
15 November 2018
Meddelanden
160
Mottagna reaktioner
179
Poäng
357
Rapporterades ditt bolån i kopian på upplysningen. Länge funnits en teori att dom inte godkänner lån till de som har över 1 miljon i skuld oavsett. Något slagt lånetak.

Nej står inga uppgifter om bolån eller övriga lån , bara att jag äger halva fastigheten. 1 miljon var lite slarvigt skrivet av mig, 825 är halva lånet , samt 20.000 på blancolånet.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 409
Mottagna reaktioner
13 481
Poäng
8 917
Jag tror inte det.

Jag tror utan tvekan att det uteslutande handlar om att alla har tuffat till sig. Jag nekades lån med 0.2% i UC och en inkomst á 100.000 i månaden nästan.

Visserligen är jag belånad till ca 1.000.000 per år men för ett år sedan hade det ändå funkat.

Men tycker det är smått sinnessjukt du nekades, kan du inte fråga vad anledningen var?
 

Gåtan

Kunnig medlem
Poäng: 357
Blev medlem
15 November 2018
Meddelanden
160
Mottagna reaktioner
179
Poäng
357
Tyvärr kan vi inte godkänna din ansökan. Det är viktigt för oss att inte utsätta dig för onödiga ekonomiska risker. Vi har undersökt möjligheten att erbjuda dig ett lån på ett lägre belopp, vilket inte var möjligt.
 

Gåtan

Kunnig medlem
Poäng: 357
Blev medlem
15 November 2018
Meddelanden
160
Mottagna reaktioner
179
Poäng
357
Jag tror inte det.

Jag tror utan tvekan att det uteslutande handlar om att alla har tuffat till sig. Jag nekades lån med 0.2% i UC och en inkomst á 100.000 i månaden nästan.

Visserligen är jag belånad till ca 1.000.000 per år men för ett år sedan hade det ändå funkat.

Men tycker det är smått sinnessjukt du nekades, kan du inte fråga vad anledningen var?

Jo jag skall faktiskt fråga dem , tycker faktiskt de förolämpar mig lite.
 

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 117
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
1 888
Mottagna reaktioner
1 655
Poäng
1 117
Jo jag skall faktiskt fråga dem , tycker faktiskt de förolämpar mig lite.

Jobbar du i en corona utsatt bransch? Hotell, Restaurang, Taxi, Flygbolag eller något annat med SNI kod som Wästgöta skulle kunna se som stor risk för varsel/permitering i Bisnodes/Wästgötas ögon. Skulle kunna förklara saker om dom sett vilken typ av bransch som du jobbar inom.
 

Gåtan

Kunnig medlem
Poäng: 357
Blev medlem
15 November 2018
Meddelanden
160
Mottagna reaktioner
179
Poäng
357
Jobbar du i en corona utsatt bransch? Hotell, Restaurang, Taxi, Flygbolag eller något annat med SNI kod som Wästgöta skulle kunna se som stor risk för varsel/permitering i Bisnodes/Wästgötas ögon. Skulle kunna förklara saker om dom sett vilken typ av bransch som du jobbar inom.

Nej snarare motsatsen faktiskt.
 

Från ingenstans

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
21 Juli 2020
Meddelanden
727
Mottagna reaktioner
319
Poäng
487
Loggade precis in , fick avslag! Det stod att de ej kunde låna ut ett lägre belopp heller. Fick först mejl i söndagskvälll att de ännu jobbade på min ansökan.

Sökte 50.000 på 3 år

Bisnode 9
UC 0,1
Blanco: 20.000
Bolån 2 miljoner , halva är mitt.
Inkomst 403"
Underskott 18000
Inga betalningsanmärkningar eller bisnodeförfrågningar.

Märkligt , de måste sitta här och läsa i tråden? Skrev ju här att jag ändå inte skulle ta lånet. Kan det vara därför även du blev nekad Terry? Att de sitter här och läser?
Helt otroligt att du fick avslag med de förutsättningarnao_O Det är verkligen Corona tider
 

Från ingenstans

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
21 Juli 2020
Meddelanden
727
Mottagna reaktioner
319
Poäng
487
Jag fattar inte, vad kräver de, bankerna, i dagsläget.? Vad är vitsen med att anstränga sig för att uppnå fantastiska kreditbetyg som 0.1-0,2 om det inte är värt någonting? Helt sjukt, man undrar hur det kommer att gå..
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 409
Mottagna reaktioner
13 481
Poäng
8 917
Jag fattar inte, vad kräver de, bankerna, i dagsläget.? Vad är vitsen med att anstränga sig för att uppnå fantastiska kreditbetyg som 0.1-0,2 om det inte är värt någonting? Helt sjukt, man undrar hur det kommer att gå..

Vi får nog invänta vaccin tack vare det förbannade kinesviruset
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp